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27 gennaio 2020: #GiornoMemoria | Viaggio senza ritorno
 

Ogni lettore, quando legge, legge se stesso. L'opera dello scrittore è soltanto una specie di strumento ottico che egli offre al lettore per permettergli di discernere quello che, senza libro, non avrebbe forse visto in se stesso. (da "Il tempo ritrovato" - Marcel Proust)

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October 15th

di Franca Colozzo
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Pubblicato il 20/10/2019 22:14:16

 L'immagine può contenere: oceano, nuvola, cielo, pianta, spazio all'aperto, natura e acqua

 
 

15 ottobre 2019

 

Ho raccolto briciole

di sole sull’arsa pelle

e da rocce cave

sale in perle.

 

Ottobre riluce

di bagni di mare

e sospiri di vento.

Sull’angusta roccia  

la voce delle onde

s’ode tra cavità sommerse

e mormorii di fronde.

 

Mi sono lasciata andare,

come foglia caduca,

fino al solitario scoglio

nomade da terra.

 

Laggiù sostano

gabbiani chiassosi:

s’alzano all’improvviso,

petali bianchi,

in voli incrociati

per contrastare il cielo

d’immenso azzurro.

 

 

October 15th

 

I picked up crumbs

of sun on parched skin

and salt in pearls

from hollow rocks.

 

October donates light,

sea baths and sighs of wind. 

On the narrow rock

I listen to the voice of waves

between submerged cavities

and whispers of fronds.

 

I let myself go,

as a dead leaf,

up to the rock

nomad from the ground,

where noisy seagulls stand.

 

White petals

rise quickly

in crossed flights

to contrast the sky

of a deep blue light. 

By Franca Colozzo

 

 

My comments in English for my foreign friends, in response to those received:

 

I always lose myself where I find myself dreaming and there I start flying again with seagull wings towards the sky or swooping like a sea swallow. I believe that from the observation of nature we always have to learn a lot. This is why in small sips I taste the sour taste of salt with the smell of wind in my nostrils.

The sea represents for me the primordial depths of our consciousness through its changing aspects and its liquid beauty. In it I lose myself to find myself in sad or happy moments, in it I reset the mind and its contortions.
But the real sea for me blends in the autumn or spring images, in the submerged fascination of the grazing light of mid-seasons when the sun goes through an oblique ecliptic. I then abandon myself to dreams and in them I renew my whole inner world.

So here I am at the limit of my dreams to tell what I taste every day. The seagulls that I go, when I can, to find on that isolated rock in the middle of the sea represent a truly unique spectacle, above all when they rise in crossed flights on the sea.


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